Історія друкарень сягає давніх часів, коли люди почали виготовляти перші рукописи. Протягом багатьох століть документи виготовлялися виключно вручну, що робило їх дуже рідкісними і дорогими. Однак, з появою друкарства у XV столітті, процес виготовлення документів зазнав змін.
Йоганн Ґутенберг, німецький винахідник, створив першу друкарську машину, що забезпечила можливість масового виробництва документів. Його винахід змінив світ, роблячи інформацію доступною для більшої кількості людей. Протягом наступних століть друкарства розвивалися, з'явилися нові технології та підходи, що дозволяли створювати документи швидше та ефективніше.
Початок книгодрукування у Львові внаслідок старання друкаря Івана Федорова слід вважати величезною подією в історії культури українського народу. Друкування книг в Україні відкрило нову важливу сторінку в дальшому розвитку українського письменства. Воно також було одним з діючих ідейних знарядь у боротьбі з польсько-шляхетським пануванням та наступом католицької реакції в Україні.
Львівський "Апостол" дуже подібний до свого московського попередника, що вийшов на десять років раніше. Він мав такий же формат, як московський, такі ж початкові літери. Проте помітні й певні відмінності в оформленні та прикрасах львівського "Апостола" від московського у візерунках, орнаменті, що прикрашають книжку, у деяких деталях малюнка образа апостола Луки на титульній сторінці тощо. Наприкінці книги львівського видання вміщено герб міста Львова, герб Федорова. Цей герб був своєрідним книжковим фірмовим знаком друкаря. З того часу він почав з'являтись на всіх виданнях Івана Федорова.
Герб являв собою зігнуту лінію, вершина якої нагадує стрілу. По обидва боки цієї лінії зображені ініціали друкаря "І. Ф.". Гербом міста Львова, як відомо, донедавна було зображення лева на фоні зубчастого укріплення львівського замкового муру.
Очевидно, через несприятливі умови друкування у Львові Іван Федоров на запрошення князя К. К. Острозького переїхав до Острога, де діяла тоді відома Острозька школа. Тут ще з більшою інтенсивністю розгорнулась його видавничо-друкарська діяльність. В Острозі було вдосконалено друкарню, відлито деякі нові шрифти, вирізьблено багато нових прикрас.
У 1580 р. Іван Федоров надрукував в Острозі на Волині "Новий завіт", а в 1581 р. вийшла з друку відома Острозька Біблія. Підготовляли Біблію до друку К. К. Острозький і його літературний гурток ще до відкриття Острозької друкарні. Для цього треба було провести, велику перекладацьку і редакторську роботу величезної за розміром і складної за текстом книги. На думку М. Максимовича, основою для цього став якийсь рукописний примірник Біблії, привезений з Москви посланником Михайлом Гарабурдою в 1570 р.
Отже, підготовка до надрукування Острозької Біблії почалась за десять років до її виходу з друку. З передмови до Острозької Біблії ми дізнаємось про те, що над нею працювало сімдесят два перекладачі, які робили переклад з єврейської і давньої грецької мови. Очевидно, московський примірник не міг задовольнити освічених осіб, що гуртувались навколо школи Острозького.
Біблія за розміром тексту, складністю змісту її книг становить найбільший і найголовніший твір церковної літератури, що поєднав у собі старо-іудейські і християнські догмати та ідейні основи двох вірувань. До видання Острозької Біблії не існувало взагалі повного її перекладу на слов'янську мову, а були тільки переклади окремих частин.
Спробу дати цілісний твір у 1499 р. зробив у Новгороді архієпископ Геннадій. Але ця спроба не була доведена до кінця. Це завдання виконав великий гурток освічених людей на Україні, що зосереджувався в Острозькій школі.
Острозької Біблії надрукований дрібним шрифтом, створеним в Острозі. Цей шрифт застосовувався в усіх наступних Острозьких виданнях. Титульні сторінки відтиснуті московським шрифтом. Орнаментація Біблії відрізняється і від московського, і від львівського "Апостола".
Острозька Біблія за технікою друку є однією з визначних пам'яток нашої вітчизняної стародавньої книжкової продукції, її видання відобразило успіхи не тільки Івана Федорова, а й великої кількості перекладачів, художників, майстрів, палітурників тощо і становить гордість української, російської і білоруської культур.
В Острозі Іван Федоров надрукував також невелику "Хронологію" у віршах. Цим російський першодрукар закінчив свою діяльність. З надірваним здоров'ям від повернувся до Львова і помер там 5 грудня 1583 р. в тяжких злиднях.
Острозька друкарня, заснована Іваном Федоровим разом з групою працівників Острозької школи, продовжувала видавничу діяльність протягом останніх двох десятиліть XVI ст. після видання Острозької Біблії і в першій половині XVII ст. До її видань належать твори Герасима Смотрицького "Ключ царства небесного" (1587 p.), "Острозька книжиця" (1588 p.), відомий викривальний і наступальний твір "Апокрисис" Христофора Філарета (1598 p.), спрямований проти католицизму, в якому відображено протест українських демократичних кіл проти Берестейської унії.
Острозькі видання наслідувало Львівське братство, яке після смерті Івана Федорова придбало частину його друкарського інвентарю. У друкарні Львівського братства було надруковано книгу "Адельфотес". Це був підручник граматики грецької мови для братських шкіл.
У 90-х роках Львівське братство надрукувало книжку "Просфоніма" ("Привіт"), що являє собою першу в історії української літератури збірку віршів, складену учнями Львівської братської школи. Друкування книжок на Україні було могутнім поштовхом для розвитку письменства, освіти і всіх галузей художньої культури України.
Сьогодні друкарні є невід'ємною частиною бізнесу та суспільства. Вони надають широкий спектр послуг, включаючи друк листівок, буклетів, журналів, книг, флаєрів, плакатів, наклейок, етикеток, фотографій та інших видів друкованих матеріалів. Друкарні також забезпечують розробку дизайну та макетів для друкованих матеріалів, що дозволяє клієнтам отримувати готовий продукт з відповідним дизайном та якістю друку.